Janusz Orlik, tancerz, choreograf, pedagog tańca. Autor spektakli „Exérèse monobloc”, „a bliźniego swego jak siebie samego”, „Live on stage”, „Święto wiosny”, „Mute”, „Insight” (Nagroda Specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za najlepszą choreografię przyznana w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014), „Koda (a tribute)” oraz „III Symfonia” (wyróżnienie w „Konkursie na utwór choreograficzny do muzyki kompozytora polskiego” organizowanego przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS). Jego prace choreograficzne prezentowane były w Armenii, Austrii, Białorusi, Brazylii, Chinach, Danii, Gruzji, Hiszpanii, Izraelu, Luksemburgu, Niemczech, Palestynie, Szwajcarii, Ukrainie, Wielkiej Brytanii i we Włoszech. Od 2002 roku jest stałym członkiem zespołu Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Od 2021 roku współpracuje z Teatrem Kochanowskiego w Opolu i reżyserem teatralnym Norbertem Rakowskim, tworząc choreografie do spektakli „Badania ściśle tajne”, „Cztery dobre powody by rzucić wszystko w cholerę” i „I’m nowhere/Znikanie”. Jest autorem cyklu warsztatów taneczno-ruchowych „Poruszeni”, które w cyklicznej formie odbywały się na przestrzeni 2018 roku we współpracy z różnymi instytucjami na terenie Polski i skierowane były do osób, które z różnych powodów znalazły się w sytuacji wykluczenia społecznego. Od roku 2021 roku pełni funkcję opiekuna artystycznego Teatru Klucz działającego w Centrum Kultury Zamek w Poznaniu. Dla Teatru Klucz stworzył spektakle „Tranquillo” (nagroda główna w 5. edycji Konkursu na Najlepszy Spektakl Teatru Niezależnego „The Best Off”) i „Intermezzo”. Współpracował m.in. z Joanną Leśnierowską, Nigelem Charnockiem, Rosalind Crisp, Isabelle Schad, Ugo Dehaesem, Olgą Cobos i Peterem Mika, Danielem Landauem, Garym Clarkiem. Prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i za granicą.